O problemă de clasa a doua îi pune în mari dificultăți pe părinți. Reacția unuia dintre aceștia la problemă

O problemă care pare banală îi pune în mari încurcături chiar și pe părinții elevilor de clasa a doua. Un părinte a fost foarte revoltat pe tema primită de copilul acestuia.

Enunțul problemei: ”În vacanță, Șerban și Victor au avut de rezolvat 95 de probleme. În prima lună de vacanță, Șerban a rezolvat toate problemele numerotate cu numere pare, iar Victor a rezolvat toate problemele numerotate de la 16 la 73. Câte probleme au fost rezolvate atât de Șerban cât și de Victor?”

Variante de răspuns: A) 29; B) 48; C) 31; D) 28.

Dumneavoastră care credeți că este rezultatul corect? Vă rugăm să ne anunțați pe pagina noastră de Facebook sau la numărul nostru de telefon 0750.85.25.23, disponibil în orice rețea mobilă.

Reacția unui părinte la tema primită de copilul lui : ”De când e găina obiect?”

Într-un grup de pe o rețea de socializare, părintele unui copil de clasa pregătitoare a scris printr-o postare ”La clasa pregatitoare intreaba „care este OBIECTUL care lipseste din imagine” si la raspuns in loc de punguta cu doi bani spun ca e GAINA!” alături de mențiunea ”De cand e gaina OBIECT?!?”. De aici și până la o amplă discuție privind mențiunea părintelui nu a mai fost decât un pas. Astfel, un internaut cuprins de poveste îi comentează ”totul e corect! Obiectele se împart în lucruri și ființe.” Părintele ripostează: ”Deci copilul dumneavoastra e OBIECT? El meu sigur e SUBIECTUL unor incercari nereusite ale acestui minister care de cel putin 30 de ani produce exagerat de multe ciudatenii”. Un alt internaut, după o căutare amplă în DEX vine cu un răspuns: ”OBIÉCT, obiecte, s. n. 1. Corp solid, de obicei prelucrat, care are o anumită întrebuințare. 2. Element, materie asupra căreia e îndreptată gândirea, activitatea intelectuală a omului.  Găina sigur nu e obiect.” Altcineva, contrariat de discuția, aprinsă de altfel, scrie: ”ați verificat în DOOM 3 scos recent ? Am înțeles că sunt schimbate multe definiții, sensuri ale cuvintelor și reguli gramaticale.” Altcineva, încercând să mai aerisească puțin atmosfera scrie: ”dacă iei definiția de la punctul 2″ element, materie, asupra căreia se îndreaptă gandirea”, atunci și gaina e obiect cand te gândești la ea”. 

Concluzia: Iată ce discuții aprinse poate crea o simplă postare prin care se cere lămurirea asupra unei probleme. Într-un final, părintele tot nu a fost lămurit cu privire la problema expusă inițial. Deși discuția a fost cu adevărat distractivă, interesantă și amuzantă în același timp, concluzia trasă de noi este că până și pe părinți îi înspăimântă problemele primite de copiii lor ca teme pentru acasă. Problema expusă de acesta nu face decât să ne întărească credința că în sistemul de educație trebuie neapărat făcută o schimbare majoră, altfel, nu în viitorul foarte îndepărtat, ”vom ajunge să considerăm găinile obiecte” :))

D.N.

Dacă aveți un subiect ce poate deveni o știre, nu ezitați să ne dați de veste la numărul de telefon 0750.85.25.23, disponibil în orice rețea mobilă.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments