Panou publicitar controversat din Timișoara. Moldovenii sunt comparați cu niște ființe exotice

Photo: Reddit

Un panou publicitar afișat de o companie din Timișoara a stârnit controverse în rândul moldovenilor, dar și a populației țării.  Panoul publicitar a fost realizat pentru compania Vitesco Technologies, un furnizor german de automobile pentru tehnologiile de transmisie și propulsie. Compania a explicat, în urma controverselor, că scopul reclamei a fost acela de a arăta că „diversitatea e importantă”, afirmând că ”nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură”. Mesajul a fost amplasat în centrul Timișoarei.

Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, scrie mare pe un fundal galben. Textul a fost considerat de mulți unul ofensator la adresa moldovenilor, stârnind un val de reacții pe rețelele Facebook și Reddit. Istoricul ieșean Dorin Dobrincu consideră că mesajul este „o mitocănie”, în timp ce Dan Radu, fondator al asociaţiei „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, scrie pe Facebook că „firma ce promovează mobilitatea are şi idei fixe. Și simple, ca și mințucile lor” și se întreabă dacă managerul companiei a fost de acord cu acest slogan. Alți internauți susțin că mesajul este unul bun, dacă a creat vâlvă. ”Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat vâlvă… Înseamnă că marketingul e genial”, consideră un alt utilizator al rețelelor sociale. ”Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu”, a comentat o altă persoană.

Reclama este inspirată din Germania

Reclama e inspirată dintr-o campanie din Germania”, a declarat compania. În cele din urmă, reprezentanții companiei au anunțat că vor retrage reclama și au venit și cu explicații. Ei afirmă că sunt mai multe panouri similare, însă în alte locuri în loc de „moldoveni” scrie „olteni” sau „ardeleni”. ”Reclama asta face parte dintr-o serie de șapte variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi «bavarians», în cea postată în Timișoara am ales moldovenii, în cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu, bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea”, a explicat, pe Reddit, Alina Bratu, manager de comunicare și branding în cadrul Vitesco.

Vitesco Technologies este o societate germană care are aproximativ 40.000 de angajați.
D.N.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments