Câți bani poți scoate din rețele de socializare disponibile în România

În anii 2019, 2020 și începutul lui 2021, platformele de social-media au avut o ascensiune uimitoare, poate și datorită pandemiei de coronavirus, care a generat numeroase idei creative pentru ca creatorii de conținut să poată să-și creeze un venit suplimentar.

În anul 2019, spre exemplu, pe platforma de socializare Facebook erau înregistrate 11.000.000 de persoane înregistrate, pe când în anul 2020 numărul înregistrărilor au crescut, ajungând la 12.000.000 de persoane. În anul 2021 numărul înregistrărilor este în continuă creștere, în luna martie ajungându-se la 12.570.000 de persoane înregistrate. Persoanele care doresc să-și creeze un venit suplimentar, pot pune reclame in-stream în videoconferințe live sau înregistrate care pot ajuta creatorii de conținut să câștige bani incluzând reclame de scurtă durată în clipurile lor video eligibile sau pot colabora cu mărci care doresc să le susțină și promoveze conținutul.

Următoarea cea mai populară rețea de socializare este Instagram. În 2019, platforma înregistra 3.713.000 de utilizatori activi, iar în 2020 platforma a înregistrat 5.053.000 persoane, cu 1.340.000 mai multe persoane înregistrate decât în anul precedent. În anul 2021 cifrele sunt într-o continuă creștere, în martie fiind 5.399.000 de utilizatori activi. Persoanele care doresc să transforme această platformă într-o sursă de venit pot să-și vândă produsele lor personale prin intermediul aplicației, pot promova produsele sau serviciile unei companii care le va oferi un comision pe fiecare vânzare atribuibilă profilului său, pot publica anunțuri sponsorizate. Un profil de  Instagram ce are între 100K și 500K de urmăritori, poate să câștige circa 5000 de euro pe lună. Se pot ajunge până la câștiguri de 150.000 de euro pe lună, sau mai mult, pentru profilurile cu peste 7 milioane de urmăritori.

Dacă cei mai mari influenceri atrag branduri pe măsură, multe companii sunt interesate de micro influencers care au între 50k și 200k de followers.

Cea mai bună aplicație de publicare de conținut și câștig este TikTok, care la ora actuală este și cea mai populară platformă, în 2019 având 1.800.000 de descărcări tot atâția de mulți de utilizatori activi. În 2020, având o ascensiune foarte puternică, ajungând la 3.653.000 utilizatori activi, mai mulți cu 1.853.000 de utilizatori activi decât în 2019 iar în 2021 momentan nu se știu statistici, însă se preconizează a se depăși 7.000.000 de utilizatori activi. Creatorii de conținut pot publica videoclipuri de maxim 1 minut. Platforma este folosită mai mult pentru lifestyle, iar cu cât creatorii de conținut sunt mai  urmăriți, cu atât banii din ”portofelul electronic” din aplicație vor crește, fiecare creator de conținut având o singură dorință, pe lângă câștigarea de bani, aceea de a obține ”verified” în aplicație, adică o bulină albastră ce apare lângă nume și care atestă că creatorul de conținut este persoană publică, însă mult râvnita bulină se poate obține doar dacă ai peste 500k de urmăritori pe o altă aplicație.

D.N.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments